TAKSİ Mİ ? UBER Mİ ?


Taksi mi ? Uber mi ? . Aslında bu soru son zamanlarda çok sık duyduğumuz bir soru. Özellikle uberin vermiş olduğu iyi hizmet taksinin önüne geçmelerini sağladı. Özellikle avrupalı futbolcuların uberi sık kullanması bizim de bu konuda röportaj yapmamızı gerektirdi.

- Öncelikle kendinizi tanıtır mısınız ?

- İsmim Cemil Boğa. Evliyim. 2 tane evladım var. Biri üniversite mezunu diğeri de hala okuyor. Emekliyim. 62 yaşındayım , 10 senedir bu mesleği yapıyorum.

- Son zamanlar da taksi mi ? uber mi ? tartışması çıktı. Ne diyorsunuz bu konuda ?

- Şu an Kocaeli'de olduğumuz için bizi etkilemiyor. İstanbul dışına henüz çıkmadı uber. Ama bildiğim kadarıyla vergi ödemiyorlar. Elbette ki işleri etkiliyor. 

- Taksicilerin son zamanlar da özellikle uber şoförlerine yaptığı saldırılar sizce de uberin bu kadar yükselmesin de etkili mi ? Çünkü saldırılar olduktan sonra uber uygulamasının kullanılma sayısı 5 binden 25 bine yükselmiş.

- Bizim taksiciler de hata. Hurra saldıralım , kıralım , yok edelim kafasıyla ilerliyorlar. Yahu zaten siz böyle yaptığınız için halk sizin arabanıza binmiyor. Vergi vermiyormuş. Git şikayet et kardeşim. Cumhurbaşkanın orada duruyor. Git ona şikayet et , başbakanlığa şikayet et. Saldırmak niye ?

- Uber daha da yayılır mı sizce ülke de ?

- Sana şöyle söyleyeyim evladım , bizim durak da bazı arkadaşlar taksiyi bırakıp ubere mi geçsek ? diye düşünüyorlar. Bizim bile ubere karşı sempatimiz var aslında.

- Peki Uber mi ? Taksi mi ?

- Tabi ki uber. Adamlar bir kere iyi hizmet veriyorlar. Alıyor 100 bin liraya bir araba ondan sonra günlük 200-300 lira adamların cebine para kalıyor. Ama adam gelmeden önce sana diyor bak şu kadar paraya giderim diyor. Sen ister onayla ister reddet. Taksi öyle değil ki. Bizim içimiz de ki dolandırıcılar müşteriler den 3 kuruş fazla almak için yolu uzatıyorlar. Kısa mesafe almıyorlar. Sonra da aman efendim gitti müşteri. Gider tabi !!!

- Çok teşekkür ederiz size. Samimi bir şekilde sorularımızı cevapladınız. İyi günler diliyorum.

- Ben teşekkür ederim evladım. İyi günler...

Yorumlar